Obserwatorzy

poniedziałek, 4 marca 2013

DIY - łabędź z wikliny papierowej

Koleżanka zapytała mnie o instrukcję wykonania koszyczka - łabędzia. 
Gdy zaczynałam, sama szukałam instrukcji w sieci na łabędzia - niestety nie znalazłam nic co by mnie zainteresowało. 
Ale za to znalazłam pięknego łabędzia (u  m-wroz) i tak długo kombinowałam aż wyplotłam. Wyszedł mi troszkę cudaczny, no ale co tam :) 
Z każdym następnym szło mi coraz lepiej. 


I tak postanowiłam między innymi na prośbę Ani G zrobić kursik umożliwiający innym wykonanie własnego koszyczka - łabędzia.







Do jego przygotowania potrzeba tak około 600 białych rurek, klej na gorąco oraz tekturka na dno.
Zaczynam od wycięcia owalnego dna ze sztywnej tektury.

Następnie wyplatamy splotem spiralnym podstawę koszyka. Wyplatamy rolkę, która otoczy dno. Przyklejamy ją klejem na gorąco. Przygotowujemy kolejną rolkę mocując ją z lekkim przesunięciem wobec poprzedniej , do momentu uzyskania 3 warstw.
 


Kolejnym etapem jest wyplecenie 2 rolek po ok. 80 cm długości. Z nich uformujemy ogon a następnie głowę łabędzia.






Teraz łączymy dwie rolki tak by powstała jedna. 
Będzie to szyja łabędzia.
Ja na tym etapie do środka szyi wkładam drucik florystyczny , aby była stabilniejsza i można było ją lepiej uformować.Podczas wyplatania szyi należy pamiętać o głowie . Rozszerzamy splot a następnie zwężamy, tak by powstał kulisty kształt. Ostatnim etapem jest dziób.


Następnie wyplatam 2  rolki tak ok 60 cm i formuję w taki sposób jak na zdjęciu.  Z tych  elementów będą skrzydła naszego łabędzia.

 A tak wygląda już gotowy ptaszek :)


15 komentarzy :

  1. Kursik super:) Nie omieszkam spróbować jak tylko się troszkę ogarnę:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna prace z papierowej wikliny! i bardzo przydatny kursik ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Aniu! Świetny jest ten kosz łabędz;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, piękne.. jestem pod wrazeniem, myśle ze skorzystam z kursiku, pozdrawiam i zapraszam na mój blog renata-wyplata.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny kus właśnie jestem w trakcie robienia łabędzia zobaczymy co z tego wyjdzie
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, świetnie wykonany koszyk :) też chciałabym taki wykonać, ale nie potrafię wykonać tych rolek spiralnych. Czy mogłabyś również zamieścić instrukcję jak takie rolki wykonać?
    Bardzo proszę :)
    Pozdrawiam, Madzia

    OdpowiedzUsuń
  7. wszystkie prace przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super kursik ! Piękne prace !

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna prace ... ależ trzeba mieć zdolności aby takie cudo stworzyć .... gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę świetny kurs. Mój pierwszy łabędź wyszedł trochę "koślawy", ale następny mam nadzieję, że będzie lepszy, bo idzie na prezent ślubny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem zachwycona i słów mi brak..

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakiej średnicy jest wypleciony sznur? Z góry bardzo dziękuję za informacje

    OdpowiedzUsuń